Sourcing & Procurement

  • Advisering en uitvoeren van sourcing assessements: van het identificeren van besparingen tot aan het realiseren van besparingen of mogelijkheden in de vorm van geïmplementeerde contracten met leveranciers en samenwerkingsverbanden zonder leveranciersrelaties uit het oog te verliezen
  • Inbrengen van expertise op het gebied van strategische inkoop en inkooporganisaties
  • Mobiliseren en enthousiasmeren van stakeholders van het inkoopproces
  • Organization development: gezamenlijk nieuwe werkmethoden, rollen en processen bedenken en deze inbedden binnen de organisatie
  • Onderhanden met leveranciers (extern) en afnemers (intern)
  • Inbrengen van ervaring en kennis van commodities of productgroepen (onder andere telecommunicatie, IT, Intermodaal transport, logistiek, maritieme goederen en diensten, office supplies, temporary resources, back-office processen, MRO en facilitaire diensten)
  • Opzetten en implementeren van een Sustainable Procurement programma
  • Contract management: zorgen dat contracten volgens afspraken gebruikt worden, monitoren van interne en leveranciersprestaties en het reduceren van Maverick Buying
  • Opzetten en naleven van Procurement KPI’s: effectieve samenwerking met leveranciers bereiken door van beide kanten consequenties te verbinden aan deze samenwerking in plaats van alleen een afrekenmodel